Recent Post

the authors


Name : Amirah binti Abdul Rashid


Origin Hometown : Ipoh

Field: Computer Engineering


Full-time : IT Assistant


Part-time : Tutor, Web Designer & Writer


Expertise : Web Development, Graphic and Multimedia Designer

Went through

Daisypath Anniversary tickers

I HEART YOU

Word world

Being deeply loved by someone gives u strength, while loving someone deeply gives u courage. yes..i mean u...

Galleries

MY QUOTES

People think that the most painful thing in life is losing the one value, the truth is, the most painful thing is losing yourself in the process of valuing someone too much and forgetting that you are special too...

SHOUT OUT

>>Chat<<


by Amyra Javaroses

Contact Me

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.

Cinta padaNya

Sekiranya kita cinta kepada manusia, tidak semestinya manusia akan cintakan kita. Tetapi sekiranya kita cintakan Allah nescaya cinta Allah tiada penghujungnya. Sekiranya kita cinta kepada manusia, kita akan cemburu kepada orang yang mencintai orang yang kita cintai. Tetapi sekiranya kita cinta kepada Allah, kita akan turut mencintai orang yang melabuhkan cintanya kepada Allah juga.

Find Me

Compatible with


Contact me at

    amyramia87@gmail.com


  +6019XXXXXX

Follow me at



21 February 2013

HOI!!! PEGI MATI LAAA....


Menjadi seorang pendidik, tugasnya sangatlaaa mencabar.. Ada yang kataa...

Ala, jadi cikgu ni senang... Keje dah laaa setengah hari... Gaji kira macam biasa...
Hekleh, jadi cikgu pun nak merungut sangat.. Lain laaa macam kami ni... Keje pun susah... Banyak kene fikir...

Tapi, sedarkah anda... Dengan cikgu laaaa boleh melahirkan doktor, jurutera dan Perdana Menteri... Cikgu, bukan sekadar tanggungjawabnya mengajar tapi mendidik... Bukan sahaja mengajar subjek Matematik atau Sains, tapi mengajar erti kehidupan, akhlak, nilai-nilai murni dan menjaga kebajikan pelajar..

Sedarlah wahai manusia sekalian... Jangan jadi katak di bawah tempurung. Tolong buka minda sikit. Hakikatnya, tidak semua pekerjaan itu senang... Semua pekerjaaan ada beban tugas masing-masing.

Tapi....

Jika diukur beban tugas menjadi cikgu... Nescaya, tidak tertanggung rasanya...

Hari ni aku sangat sedih sebab ada seorang anak murid cakap kat aku....

HOI PEGI MATI LAAAA LUUUU...


Sangat biadap...biadap... kurang ajar... memang kalau ikukan nafsu marah aku ni.. mau aje aku penampo.. bior mampuuuiiiihhhhh tergolek laaa kau kat situ...

Nakal dan buas aku dulu kat sekolah, tak pernah aku ucapkan kat cikgu aku macam tu...

Kenapa pelajar ni cakap sebegini?????

SEBAB DIA MARAH AKU SURUH DIA BACA SATU ARTIKEL DALAM BUKU... DIA TAK NAK BACA, DIA NAK BORAK DENGAN KAWAN-KAWAN...

Eh, Mat Piah... Aku ni tunggul ke kat depan ko.. Yang ko dok bising-bising ni tak nampak aku ke? Aku ni cikgu ko... Hormat laaa sikit... Tak suka pun tido laaa...

Tapi, itu hanya aku ucapkan dalam hati....

Lalu...Aku pun mempersilakan dia bangun dan menyuruh dia baca artikel tersebut...

Dan lagaknya seperti nak cari pasal...

Aku... Terkedu dijerkah sebegitu... Namun, aku gagahkan diri untuk bercakap.

"Yang awak HOI-KAN ni sapa? Kawan awak ke? Saya minta cara elok, kenapa nak biadap dengan saya??"

Apa lagi, mula laaa die meroyan macam GAJAH NAIK MINYAK!!!!

Aku pulak, buat hati kering... Jangan kau sentuh aku sudah....

Dan, itulah....

Pertama kali, air mata aku menitis.. bukan sebab kene tengking atau sebab dikata kesat oleh pelajar aku, tapi..... apa yang aku kesalkan.. sebab aku gagal dalam mendidik anak murid aku..

by Amyra javaroses

Sabda

Rasulullah S.A.W juga pernah bersabda maksudnya “Didiklah anak-anakmu dengan 3 perkara iaitu mencintai nabinya, mencintai ahli bait (keluarga)nya dan bacaan al-Quran, kerana ahli al-Quran itu mendapat naungan Allah pada hari yang tiada naungan melainkan naunganNya bersama-sama para Nabi”.

Berperang untuk melawan sikap malas, bersemangat untuk belajar, pasti akan dialami. Ini bukan saat untuk terlelap, terbuai dalam mimpi tak berujung. Tiada istilah lelah dan penat, untuk menjadi sang pejuang.

MORE ABOUT AUTHORS


Hi! This is Amyra, admin of concretejavaroses.blogspot.com and many more. A small blogger and started blogging as a hobby. Previously, I worked as a tutor and teacher, and of course currently, I worked as Kuli at Government Sector. I am running a number of Blog/Sites from my living room. Do contact me if u olls have any problems with ur sites. gtg. Catch ya later. =)